بلاگ

انواع سایز تشک – کدام ابعاد تشک مناسب شماست؟

انتخاب یک تشک خوب و حرفه‌ای تاثیر بسیار زیادی در کیفیت خواب شما دارد، به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه تشک مورد نظر خود را خریداری کنید، ملاک‌های مهم و تاثیر گذار را در نظر داشته باشید تا بهترین انتخاب را کنید. انتخاب اندازه مناسب تشک بستگی به عوامل متعددی دارد، از جمله فضای موجود در اتاق، تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند، و نیازهای خاص شما در مورد راحتی و فضای خواب. در این مقاله در خصوص انواع سایز تشک و بهترین روش‌های انتخاب تشک اطلاعاتی را درج کردیم، پس با ما همراه باشید.

ابعاد استاندارد تشک

تشک‌ها از نظر اندازه به چند دسته تقسیم می‌شوند. باید با توجه به خواسته و نیاز خود تشک مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید، در ادامه سایز انواع تشک را نام می‌بریم.

تشک برای نوزاد

تشک‌های مخصوص نوزادان از لحاظ اندازه و طراحی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بهترین راحتی و ایمنی را برای نوزاد فراهم کنند. اندازه‌ی استاندارد تشک نوزاد معمولاً 60 در 120 سانتی‌متر یا 70 در 140 سانتی‌متر است.

 این ابعاد به طور معمول برای تخت‌خواب‌های کودک طراحی شده و مناسب برای نوزادانی است که از بدو تولد تا حدود سه سالگی در آن می‌خوابند.

در نظر داشته باشید که انتخاب سایز تشک برای نوزاد بسیار مهم است، زیرا نوزاد به خواب زیاد در این دوران نیاز دارد و باید در تشکی مناسب و راحت بخوابد.

اندازه استاندارد تشک یک نفره سنتی

اندازه استاندارد تشک یک نفره معمولاً 90 در 200 سانتی‌متر است. این ابعاد برای افرادی که به تنهایی می‌خوابند، از جمله کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، مناسب است.

اما اگر شما در زمان خواب نیازمند فضای بیشتری هستید، می‌توانید از تخت یک نفره با ابعاد،100 در 200 و یا 120 در 200 نیز استفاده کنید.

برای خرید تشک یک نفره حتما سایز‌ها و اندازه‌های مختلف را با هم بررسی کنید و تا به راحتی بتوانید گزینه مورد نظر خود را خریداری کنید.

اندازه استاندارد تشک دو نفره سنتی

تشک‌های دو نفره در چندین اندازه استاندارد مختلف تولید می‌شوند که هر یک برای نیازهای خاصی مناسب هستند. در ادامه به معرفی رایج‌ترین اندازه‌های استاندارد تشک دو نفره می‌پردازیم:

تشک دو نفره استاندارد (Double)

  • ابعاد: 135 در 190 سانتی‌متر

این اندازه، استاندارد پایه برای تشک‌های دو نفره است و فضای کافی برای دو نفر فراهم می‌کند. این اندازه برای اتاق‌های کوچکتر یا فضاهایی که محدودیت دارند مناسب است.

تشک کویین (Queen)

  • ابعاد: 160 در 200 سانتی‌متر

تشک کویین بزرگتر از تشک دو نفره استاندارد است و فضای بیشتری برای راحتی فراهم می‌کند. این اندازه برای زوج‌هایی که به فضای بیشتری برای خواب نیاز دارند، گزینه‌ای ایده‌آل است.

تشک کینگ (King)

  • ابعاد: 180 در 200 سانتی‌متر

تشک کینگ از تشک کویین هم بزرگتر است و برای کسانی که به فضای خواب بسیار بیشتری نیاز دارند، مناسب است. این اندازه اغلب در اتاق‌های خواب بزرگتر استفاده می‌شود و به هر یک از افراد فضای کافی برای حرکت در خواب می‌دهد.

تشک سوپر کینگ (Super King)

  • ابعاد: 200 در 200 سانتی‌متر

تشک سوپر کینگ بزرگترین اندازه استاندارد برای تشک‌های دو نفره است. این تشک برای کسانی که به حداکثر راحتی و فضای خواب نیاز دارند، بهترین انتخاب است و معمولاً در اتاق‌های بسیار بزرگ استفاده می‌شود.

چه سایز تشک برای تخت خواب من مناسب است؟

برای انتخاب سایز تشک مناسب باید موارد و ملاک‌های بسیار زیادی را در نظر داشته باشید تا انتخابی درست را به خانه بی‌آورید، در ادامه برخی از این موارد را نام می‌بریم:

اندازه اتاق خواب

فضای اتاق خواب تاثیر بسیار زیادی در انتخاب سایز تشک دارد، به همین دلیل به سراغ تشکی بروید که فضای اتاق خواب را بیش از اندازه اشغال نکند و متناسب با فضای اتاق خواب، تشک و تخت را خریداری کنید.

تعداد افرادی که روی تخت می‌خوابند!

انتخاب سایز تشک با توجه به تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند، متغیر است، اگر یک نفر روی تخت می‌خوابد باید به سراغ تخت‌های یک نفره بروید ولی اگر تخت برای یک زوج است حتما از تخت‌های دونفره استفاده کنید.

 اندازه تختخواب

اطمینان حاصل کنید که اندازه تشکی که انتخاب می‌کنید با اندازه تختخواب شما مطابقت دارد. معمولاً تخت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با سایزهای استاندارد تشک هماهنگ باشند، اما همیشه بهتر است قبل از خرید اندازه‌گیری کنید.

اندازه و سایز بدن خود یا شریک خود را در نظر داشته باشید!

اگر وزن شما بالا است و یا قد بلندی دارید، حتما قبل از انتخاب تشک آن را تست کنید تا از راحت بودن آن مطمئن شوید.

بودجه 

حتما قبل از انتخاب تشک میزان بودجه مورد نظر را بررسی کنید تا به سراغ تشک‌هایی بروید که با بودجه شما هماهنگی داشته باشد.

جمع بندی در مورد انواع سایز تشک 

در این مقاله انواع سایز تشک را نام بردیم، و بررسی کردیم که کدام سایز تشک برای چه اشخاصی مناسب است، به همین دلیل با مطالعه این مطلب به راحتی می‎‌توانید تشک مناسب سایز خود را خریداری کنید. برای ما بنویسید که شما از چه سایز تشکی استفاده می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *