بلاگ

ترندترین میز اداری سال 2024 + تصاویر

انتخاب یک میز اداری مناسب، نقش بسیار زیادی در راحتی و بهروه‌وری شما در زمان تحصیل یا کار دارد، به همین دلیل قبل از خرید باید به خوبی با انواع میز اداری و نکات مهم آن آشنا شوید. به عنوان مثال اگر به دنبال میزی هستید که سال‌های سال با کیفیت بماند، بهتر است به سراغ میزهای چوبی بروید و همچنین برای راحتی بیشتر به سراغ میزهای چند منظوره بروید، در این مقاله در خصوص انواع میز اداری شرکتی نکاتی را توضیح دادیم، با ما همراه باشید. همچنین شما می توانید بهترین صندلی اداری سال 2024 را مشاهد کنید.

معرفی انواع میز اداری و شرکتی

راحتی و ویژگی‎های میز اداری، در انتخاب و خرید آن بسیار تاثیرگذار است؛ زیرا شما باید ساعت زیادی را پشت میزهای اداری بگذرانید؛ به همین دلیل بهتر است، تمامی نکات مهم را در نظر داشته باشید، در ادامه چند مورد از پرتکرارترین انواع میز اداری را نام می‌بریم:

میز چند منظوره (Multipurpose Desk)

میزهای چند منظوره، قابلیت و کارایی بسیار زیادی دارند، مانند:

  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • تغییر شکل
  • قابلیت جمع شدن
  • داشتن کشو و فضاهای مخفی
  • و …

این مدل از میزها کاربرد بسیار زیادی دارد و برای فضاهای کوچک انتخاب بسیار مناسبی است. 

میز هوشمند یا (Smart Desk)

میزهای هوشمند معمولاً مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تنظیم ارتفاع اتوماتیک، اتصال به شبکه‌های اطلاعاتی، شارژرهای بی‌سیم، سیستم نورپردازی هوشمند، صندلی هوشمند و یا دیگر سیستم‌های هوشمند مانند تشخیص حرکت کاربر یا کنترل از راه دور اشاره کرد. میز اداری مدرن معمولاً برای افرادی که به فناوری‌های نوین علاقه‌مندند یا نیازمندی‌های ویژه‌تری دارند، مناسب هستند.

میز اشتراکی اداری (Shared Office Desk)

از این مدل میزها برای محیط‌های اداری یا محل‌های کاری مشترک استفاده می‌شود، همچنین در فضاهای محدود نیز می‌توان از این سبک میز‌ها استفاده کرد. میز اشتراکی به نحوی طراحی شده است که به راحتی، چند نفر بتوانند روی آن مشغول به کار شوند.

 

میز کمکی (Side Table)

این مدل از میزها، اندازه‌ای کوچک دارند، و در کنار میز مدیریتی اصلی، قرار می‌گیرد که می‌توان بسیاری از مدارک و اسناد را در آن جای داد.

میز نیم دایره‌ای (Semi-Circular Desk)

این سبک از میزها برای محیط‌هایی، مانند؛ کنفرانس، مذاکرات، جلسات و … مناسب است؛ زیرا به راحتی می‌توانند افراد به دور آن جمع شوند.

 

میز ایستاده شرکتی (Standing Desk)

این نوع میزها به افراد این امکان را می‌دهند که در حین کار از حالت نشسته به حالت ایستاده بروند، که می‌تواند بهداشت و راحتی را در طول روز افزایش دهد. میزهای ایستاده شرکتی معمولاً ارتفاع قابل تنظیم دارند تا با اندازه و قد کاربران متفاوت سازگار باشند.

 

نکات مهم که قبل از خرید میز اداری باید در نظر بگیرید

  • اندازه و ابعاد میز، نکته‌ای بسیار مهم است، پس قبل از خرید محیط خود را به خوبی بررسی کنید، تا انتخابی بدون شکست داشته باشید.
  • مواد ساخت نقش بسیار مهمی در استحکام و زیبایی میز دارد، به همین دلیل به سراغ میزهای چوبی با کیفیت بالا بروید، تا میز اداری شما، سال‌های سال عمر کند.
  • توانایی تحمل وزن، یکی دیگر از نکات خرید میز است، زیرا میز باید توانایی قرار دادن وسایل سنگین، مانند کامپیوتر و دیگر موارد را داشته باشد.
  • تنظیم ارتفاع، نیز یکی از موارد بسیار مهم است، تنظیم ارتفاع میزها به بهبود بهداشت افراد کمک می‌کند و می‌تواند به تناسب اندام و راحتی در کار کمک کند.
  • برخی از میزهای اداری دارای امکانات اضافی مانند درگاه‌های برق، سیستم‌های مدیریت کابل، قفل‌های مخفی و … دارند بهتر است به سراغ این سبک از میزها بروید.
  • نکته مهم دیگر که باید در نظر داشته باشید، طرح و استایل میز است، میزی را انتخاب کنید که با محیط شما همخوانی داشته باشد.

نوع چیدمان میزهای اداری

  1. چیدمان باز (Open Plan):

    • میزهای گروهی: میزهای متصل به یکدیگر برای تسهیل ارتباطات و همکاری.
    • ایستگاه‌های کاری مشترک: فضاهای کار مشترک برای تیم‌ها با تقسیمات محدود.
  2. چیدمان خصوصی (Private Office Layout):

    • میزهای بزرگ و جداگانه: برای کارکنان ارشد یا مدیران، با فضاهای خصوصی و امکانات بیشتر.
    • اتاق‌های کار مستقل: فضاهای جداگانه با میزها و امکانات ویژه برای هر فرد.
  3. چیدمان تیمی (Team-Based Layout):

    • میزهای گروهی یا تیمی: طراحی شده برای تسهیل کار گروهی و تعاملات.
    • فضاهای ملاقات و جلسات: برای بحث و تبادل نظر در گروه‌های کوچک.
  4. چیدمان چندمنظوره (Multi-Functional Layout):

    • میزهای انعطاف‌پذیر: میزهایی که می‌توانند به راحتی تغییر کنند یا جابجا شوند.
    • فضاهای چندمنظوره: ترکیب فضاهای کاری با فضاهای استراحت یا ملاقات.

سوالات پرتکرار در خصوص ترندترین میز اداری سال

میز اداری دارای چه مدل‌هایی است؟

میزهای اداری انواع بسیار زیادی دارند، مانند میزهای کنفرانس، میز هوشمند، میز چند نفره، میز ایستاده و … 

بهترین جنس برای میز اداری چیست؟

برای اینکه مقاومت و مداوم میز‌های اداری زیاد باشد، بهتر است به سراغ میزهایی با جنس چوب بروید.

 

همچنین شما می توانید در این مطلب ترند ترین میز های تحریر سال 1403 را نیز مشاهده کنید.

 

سوالات متداول

  • میزهای تیمی یا Bench Desks: طراحی شده‌اند تا چندین نفر به طور همزمان از آن استفاده کنند و تعاملات گروهی را تسهیل کنند.
  • میزهای کنفرانس: برای جلسات و کار گروهی مناسب هستند و معمولاً بزرگتر و با طراحی رسمی‌تری هستند.

  • ارتفاع مناسب: میز باید به گونه‌ای تنظیم شود که آرنج‌های شما در زاویه ۹۰ درجه و کف دست‌ها در سطحی هم‌تراز با کیبورد باشد.
  • عمق و عرض میز: باید فضای کافی برای قرار دادن صفحه نمایش در فاصله مناسب از چشمان شما و فضای کافی برای حرکت موس وجود داشته باشد.
  • پشتیبانی از پاها: میز باید به اندازه‌ای بلند باشد که پای شما در زیر میز راحت باشد.

  • اندازه و ابعاد: میز باید متناسب با فضای موجود و نیازهای کاری شما انتخاب شود. فضای کافی برای کامپیوتر، اسناد، و سایر وسایل مورد نیاز باید وجود داشته باشد.
  • ارگونومی: میز باید از نظر ارتفاع و طراحی ارگونومیک باشد تا به راحتی و بدون آسیب به سلامت بدن استفاده شود.
  • مواد و کیفیت: مواد با کیفیت بالا مانند چوب، MDF یا فلز باید انتخاب شوند تا دوام و استحکام لازم را داشته باشند.
  • فضای ذخیره‌سازی: کشوها و قفسه‌های کافی برای سازماندهی وسایل و اسناد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *