بلاگ

عکس هایی از بهترین نمونه های دکوراسیون وسایل راحتی در خانه های کوچک

در این روزها، با رشد جمعیت و افزایش بی رویه قیمت خانه‌ها، خانه‌های کوچک در میان افراد جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده، اما دیزاین کردن خانه‌ با متراژ پایین کار نسبتا سختی است؛ به همین دلیل، قبل از اینکه خانه خود را دیزاین کنید، باید به خوبی در خصوص قواعد و قوانین دکوراسیون خانه اطلاعاتی را کسب کنید، در این مقاله چند نکته مهم دکوراسیون وسایل راحتی در خانه‌های کوچک را نام می‌بریم و همچنین می‌توانید با تماشای تصاویر موجود ایده بگیرید.

18  ترفند برای چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی

1. استفاده از مبلمان چندکاره

برای اینکه در فضای موجود صرفه جویی کنید، حتما از مبلمان چند کاره استفاده کنید، مبلمان تخت شو، علاوه بر اینکه می‌توانند نقش مبلمان پذیرایی را بازی کنند، می‌توانند یک تخت خواب جمع و جور نیز باشند. همچنین شما می توانید انواع مبل ال و مبلمان تخت خواب شو کم جا چوب را در سایت مشاهده کنید.

2. استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی

استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی محیط اطراف را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

3. استفاده از آینه‌ها

 آینه‌ها می‌توانند با انعکاس نور و ایجاد توهم فضای بیشتر، اتاق‌ها را بزرگتر نشان دهند.

4. انتخاب مبلمان کوچک و متناسب

برای اینکه مبلمان فضای زیادی را اشغال نکنند، حتما از مبلمان جمع و جور برای محیط خانه استفاده کنید.

 

5. قفسه‌های دیواری

استفاده از قفسه‌های دیواری برای ذخیره‌سازی وسایل و نمایش اشیاء دکوری، باعث صرفه‌جویی در فضای زمینی می‌شود.

6. استفاده از پرده‌های سبک

اگر از پرده های سبک و نیمه شفاف استفاده کنید، اجازه می‌دهید که نور به خوبی از پنجره به داخل خانه وارد شود، به همین دلیل ورود نور فضا را روشن و دلباز می‌کند.

7. تفکیک فضاها با فرش

استفاده از فرش‌ها برای تفکیک بخش‌های مختلف یک اتاق به مناطق مختلف، مانند ناحیه نشیمن و ناحیه خواب، می‌تواند به سازماندهی بهتر فضا کمک کند.

8. استفاده از میزهای کنسول

برای اینکه در فضا صرفه جویی کنید، می‌توانید از میزهای کنسول دیواری استفاده کنید تا وسایل و برخی ظروف پذیرایی را در آن نگهداری کنید.

9. استفاده از پارتیشن‌ها

پارتیشن‌های قابل جابجایی می‌توانند به عنوان تقسیم‌کننده فضاها استفاده شوند و در عین حال به ایجاد حریم خصوصی کمک کنند.

10. از قفسه های عمودی استفاده کنید

با قراردادن چند قفسه عمودی در برخی نقاط خانه، مانند سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و … می‌تواند وسایل ضروری را در آن نگهداری کنید.

11. تلویزیون را به دیوار نصب کنید

با نصب تلویزیون به دیوار از ایجاد فضای اضافی جلوی می‌کنید و به راحتی می‌تواند در دیزاین محیط خانه صرفه جویی کنید.

12. استفاده از کمد را فراموش نکنید

اگر در محیط خانه و اتاق خواب از کمد به اندازه کافی استفاده کنید، به راحتی می‌توانید وسایل اضافی را در آن جای دهید، این اتفاق به شما کمک می‌کند تا خانه نظم داشته باشد.

13. استفاده از صندلی های تاشو

برای میز ناهارخوری می‌توانید از صندلی تاشو استفاده کنید، تا پس از استفاده آن ها را جمع کنید، این اتفاق کمک می‌کند تا محیط خانه بزرگ‌تر دیده شود.

14. برخی از وسایل بی استفاده را فراموش کنید

اگر وسایل بی استفاده و جاگیر دارید؛ بهتر است آن ها را از محیط خانه دور کنید، حضور این وسایل در خانه باعث می‌شود تا محیط شلوغ دیده شود. این اتفاق زیبایی و نظم را از خانه‌های کوچک می‌گیرد.

15. نور پردازی اصلی مهم در دیزاین خانه های کوچک و زیبا

برای اینکه خانه‌ای زیبا داشته باشید، بهتر است در جای جای خانه از نور استفاده کنید، به عنوان مثال زیر کابینت‌ها از نور مخفی استفاده کنید. نور پردازی کمک می‌کند تا خانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

16. از پله به عنوان کشو استفاده کنید

یکی از بهترین آموزش چیدمان منزل کوچک ایرانی، استفاده از پله‌ها به عنوان کشو و قفسه است. اگر خانه شما پله دارد، می‌توانید از پله‌ها به عنوان کشو استفاده کنید تا به راحتی بتوانید وسایل اضافی را در آن جای دهید.

17. کابینت را با دستگیره مخفی بسازید

کابینت بدون دستگیره، نماد خانه های کوچک لاکچری ایرانی است، زیرا دستگیره می‌تواند آشپزخانه را شلوغ نشان دهد و محیط را کوچک کند.

18. بیخیال اپن شوید

زمانی که فاصله بین آشپزخانه و پذیرایی از بین برود، محیط بزرگ‌تر به نظر می‌رسد پس حتما در زمان دیزاین خانه، اپن را حذف کنید.

با ایده گرفتن از این موارد می‌توانید دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده را به بهترین شکل ممکن بچینید، در ادامه عکس هایی از بهترین نمونه های دکوراسیون وسایل راحتی در خانه های کوچک را می‌توایند مشاهده کنید. همچنین شما می توانید درباره ی چند ایده برای چیدمان خانه به صورت شیک و ساده نیز بخوانید.

سوالات متداول

مبلمان کم‌جا و چندمنظوره، مثل مبل‌های تخت‌خواب‌شو، میزهای تاشو، و صندلی‌های قابل انباشتن انتخاب‌های مناسبی برای خانه‌های کوچک هستند. همچنین، انتخاب مبلمان با طراحی ساده و خطوط تمیز می‌تواند به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک کند.

استفاده از تخت‌های تاشو یا تخت‌های دارای فضای ذخیره‌سازی در زیر آن‌ها می‌تواند به بهینه‌سازی فضای خواب کمک کند. همچنین، استفاده از پارتیشن‌های متحرک یا پرده‌ها برای جدا کردن فضای خواب از دیگر فضاها ایده خوبی است.

رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم، و پاستلی‌ها برای دیزاین خانه‌های کوچک مناسب هستند زیرا باعث می‌شوند فضا بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *