بلاگ

بهترین چیدمان و ایده برای دکوراسیون سلطنتی

دکوراسیون سلطنتی یکی از زیباترین و لوکس‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است که با استفاده از اجناس گران‌قیمت، جزئیات فاخر، و خطوط معماری کلاسیک، شکوه و عظمت را به فضا می‌بخشد. این سبک که الهام‌گرفته از طراحی‌های قصرها و عمارت‌های سلطنتی اروپا است، به راحتی می‌تواند به خانه شما یک حس فوق‌العاده اشرافی بدهد. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین ایده برای دکوراسیون سلطنتی را نام ببریم، پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های اصلی دکوراسیون سلطنتی

قبل از اینکه دکوراسیون سلطنتی را در خانه خود بچینید، باید با برخی نکات و ویژگی‌های آن آشنا شوید، تا دکوراسیون خانه شما به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

استفاده از رنگ‌های غنی و عمیق

در سبک دکوراسیون سلطنتی باید به سراغ رنگ‌هایی بروید که عمق زیادی را به فضا ببخشد، به عنوان مثال رنگ‌هایی چون، طلایی، قرمز، شرابی، سبز زمردی از جمله رنگ‌ها هستند.

در واقع هر رنگی که بتواند، عمق شکوه و قدرت را به فضا ببخشد، می‌توانید در لیست رنگ‌های مناسب دیزاین سلطنتی باشد.

مبلمان سلطنتی و بزرگ

مبلمان، یکی از مهم‌ترین اجزا در دکوراسیون خانه‎ها هستند، اگر قصد دارید که دیزاین خانه شما با شکوه و سلطنتی باشد، حتما به سراغ مبلمان سلطنتی با تزئینات خاص و حرفه‌ای بروید. فراموش نکنید که مبل‌های سلطنتی که منبت کاری شده‌اند، ظاهر بسیار شکیلی دارند.

همچنین مبل‌های سلطنتی از چوب‌های با کیفیت ساخته شده‌ند، مانند چوب گردو و بلوط و علاوه‌بر آن پارچه به کار رفته در این مدل از مبل‌ها از پارچه‌های مخمل گران قیمت و یا ابریشم است.

نورپردازی کلاسیک

لوسترهای کریستالی بزرگ یکی از نمادهای اصلی این سبک هستند. نورپردازی باید به نحوی انجام شود که فضای خانه روشن و بزرگ به نظر برسد و شکوه و جزئیات تزئینات را بیشتر به چشم بیاورد.

همچنین برای زیباتر دیده شدن خانه، می‌توانید از آباژورهای ایستاده نیز استفاده کنید.

جزئیات فاخر

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ هرخانه جزئیات و اکسسوری‌ها هستند، برای انتخاب جزئیات خانه بهتر است ابتدا به خوبی خانه خود را بررسی کنید و فضاهای خالی را به خوبی بسنجید تا متناسب با فضای خالی خانه جزئیات را انتخاب کنید.

به عنوان مثال می‌توانید دیوارهای خالی را حکاکی کنید، استفاده از قاب‌های طلایی، تابلوهای شکیل، آینه کاری‌ها و همچنین می‌توانید از اشیا زینتی نیز استفاده کنید.

فرش‌های بزرگ و نقش‌دار

یکی از گزینه‌های مهم در دکوراسیون سلطنتی کلاسیک، فرش‌ها هستند. فرش‌های دستبافت ایرانی یا شرقی با طرح‌های پیچیده و زیبا در کف سالن‌ها و اتاق‌ها جلوه‌ای بی‌نظیر به دکوراسیون سلطنتی می‌دهند. این فرش‌ها معمولاً با رنگ‌های غنی و گرم ترکیب می‌شوند تا هماهنگی کاملی با سایر اجزای دکوراسیون ایجاد کنند.

از شلوغ کاری پرهیز کنید!

اگر بسیاری از نمونه‌های خانه‌های سلطنتی را مشاهده کنید، شلوغی بیش از اندازه‌ای را در محیط می‌بینید، اما برای اینکه خانه شما شلوغ نشود و زیبایی خود را با وجود وسایل سلطنتی حفظ کند، باید از زیاده‌روی جلوگیری کنید.

به عنوان مثال هر گوشه خالی خانه را به گونه‌ای دیزاین کنید که اختلالی در باقی نواحی خانه به وجود نیاورد.

استفاده از المان‌های طبیعی

یکی از راه‌های ایجاد حس آرامش و تعادل در دکوراسیون سلطنتی، استفاده از المان‌های طبیعی همچون گلدان‌های بزرگ با گل‌های طبیعی، آب‌نماها، و سنگ‌های طبیعی در طراحی داخلی است.

آینه‌ها

برای داشتن دکوراسیون سلطنتی ایرانی، حتما به سراغ آینه‌ها بروید. آینه‌ها می‌توانند عمق بسیار زیادی به محیط خانه هدیه دهند، پس حتما در گوشه و کنار خانه از آینه استفاده کنید. 

پرده‌های سنگین و بلند

از پرده‌های بلند برای قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید، جنس پرده در انتخاب آن بسیار مهم است، بهتر است به سراغ پرده‌هایی بروید که سنگین و ضخیم باشند تا به راحتی بتوانند جلوی ورود نور بیش از اندازه به خانه را بگیرند که این عامل می‌تواند حس اشرافی به خصوص به اتاق‌ها بدهد.

شمعدان‌های برنجی یا نقره‌ای

شمعدان‌های فلزی درخشان روی میزهای غذاخوری، شومینه، یا قفسه‌ها نماد قدرت و ثروت در دکوراسیون سلطنتی هستند.

مجسمه‌ها و آثار هنری

برای دیزاین خانه می‌توانید از مجسمه‌های فاخر بزرگ و کوچک و حتی چهره استفاده کنید، تا نشان دهنده عمق هنر در فضا باشد.

تختخواب‌های مجلل با تاج بلند

تخت‌خواب‌های بزرگ با تاج‌های بلند و تزئین شده، به خصوص در اتاق‌های خواب اصلی، نماد اشرافیت و راحتی بی‌نظیر هستند.

اگر قصد دارید که دیزاین خانه خود را به صورت سلطنتی بچینید باید تمامی نواحی خانه را به این سبک طراحی کنید، در زمان طراحی نمی‌توانید اتاق خواب را مدرن و پذیرایی را سلطنتی بچینید.

به همین دلیل یکی از مهم‌ترین قسمت اتاق خواب، تخت است، پس حتما به سراغ تخت‌های سلطنتی شکیل بروید که حس اتاق یک شاهزاده را در خود دارد.

نتیجه گیری در مورد بهترین چیدمان و ایده برای دکوراسیون سلطنتی

برای داشتن خانه سلطنتی شیک، باید موارد بسیار زیادی را در نظر داشته باشید، تا بهترین اقلام را بتوانید در کنار یکدیگر بچینید، در این مقاله انواع ایده و نکات مهم در خصوص دکوراسیون سلطنتی نام بردیم تا با مطالعه آن زیبایی‌ را به خانه خود به ارمغان بیاورید. در ادامه قصد داریم تا عکس انواع خانه سلطنتی ایرانی و دکوراسیون سلطنتی جدید را منتشر کنیم، پس با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *