بلاگ

چند ایده برای چیدمان خانه به صورت شیک و ساده

برای اینکه خانه‌ای شیک و تماشایی داشته باشید باید با اصول چیدمان منزل آشنا باشد، دانستن برخی نکات به شما کمک می‌کند تا در زمان دیزاین از وسایل کاربردی و متناسب با محیط خانه خود استفاده کنید. در این مقاله 30 ایده برای چیدمان خانه به صورت شیک و ساده را نام بردیم برای اینکه خانه‌ای خاص و زیبا داشته باشید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

30 ایده برای چیدمان خانه به صورت شیک و ساده

  1. استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی

برای اینکه خانه‌ای شیک داشته باشید؛ بهتر است به سراغ رنگ‌های سفید، خاکستری، بژ و کرم بروید، زیرا این سبک از رنگ‌‌ها علاوه بر اینکه محیط خانه را شیک نشان می‌دهد، فضا را نیز بزرگ‌تر می‌کند.

همچنین برای اینکه خانه از یکنواختی خارج شود، می‌توانید این رنگ‌های ملایم را با دیگر رنگ‌ها ترکیب کنید.

 

  1. نورپردازی مناسب

استفاده از نور طبیعی در روز و لامپ‌هایی با نور گرم در شب می‌تواند فضایی دلنشین ایجاد کند. چراغ‌های دیواری، آباژورها و چراغ‌های سقفی با طراحی مدرن نیز جلوه‌ای زیبا به خانه می‌بخشند.

هر مقدار که نور خانه بیشتر باشد، احساس صمیمیت در خانه بیشتر است، به همین دلیل قدرت نور را دست کم نگیرید. اگر معماری خانه شما به صورتی است که نور از شمال و جنوب به خانه نمی‌تابد، می‌توانید از نور مصنوعی استفاده کنید.

 

  1. مبلمان کم حجم

برای چیدمان خانه کوچک اگر می‌خواهید فضای خانه شما، کم نشود و بیشتر فضا را به مبلمان اختصاص ندهید، می‌توانید از مبلمان کم حجم استفاده کنید. همچنین استفاده از مبل‌های چند کاره مانند مبل تختخواب شو می‌تواند در زیباسازی محیط بسیار تاثیرگذار باشد.

همچنین شما می توانید در سایت کم جا چوب انواع مبلمان کم جا را به همراه قیمت مشاهده کنید.

 

  1. آینه‌ها

برای دیزاین خانه مدرن، شما حتما به آینه نیاز دارید، زیرا آینه‌ها به دلیل بازتاب نور، فضا را بزرگ‌ و روشن نشان می‌دهند که این المان به شیک شدن دکور خانه شما کمک بسیار زیادی می‌کند. 

از آینه می‌توانید در نقاط مختلف خانه مانند، نشیمن، راهرو، اتاق خواب، دیوار مشرف به میز ناهارخوری و … استفاده کنید.

همچنین شما می توانید جدید ترین آینه های 2024 را مشاهده کنید.

 

  1. تابلوهای هنری

یکی از موارد مهم در چیدمان منزل شیک و ساده، تابلوها هستند. تابلو می‌تواند روح تازه‌ای به خانه هدیه دهد، به همین دلیل توانایی تابلو را در شیک و خاص شدن خانه دست کم نگیرید. برای نصب تابلو ارتفاع مورد نظر را به خوبی بررسی کنید تا اختلالی در زیباسازی خانه به وجود نیاید.

  1. قفسه‌های دیواری

قفسه‌ها به شما کمک می‌کند تا وسایل تزئینی و حتی کتاب‌ها را در آن جای دهید و دقت داشته باشید که اگر فضای کوچکی دارید؛ بهتر است به جای کتابخانه‌های بزرگ به سراغ قفسه‌های دیواری بروید.

 

  1. گیاهان

گیاهان این موجودات زنده، زندگی را به خانه و دکوراسیون خانه شما هدیه می‌دهند. گیاهان در سایزهای مختلفی وجود دارند و برای دیزاین خانه خود می‌توانید با توجه به فضا از مدل گیاه رومیزی تا گیاه ایستاده با ارتفاع زیاد را انتخاب کنید.

  1. کوسن‌های رنگی

استفاده از کوسن‌های رنگی بر روی مبلمان می‌تواند تنوع و جذابیت به فضای نشیمن بیافزاید. این کوسن‌ها به راحتی قابل تغییر و جابجایی هستند.

 

  1. انتخاب فرش ساده

به سراغ فرش‌هایی با رنگ تیره نروید، زیرا فرش با رنگ تیره محیط خانه را کوچک نشان می‌دهد، به همین دلیل اگر فضای خانه شما کوچک است، حتما از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

  1. پرده‌های ساده

پرده‌های نازک و سبک که نور را از خود عبور دهند، می‌توانند نور طبیعی را به خوبی وارد اتاق کنند و فضای اتاق را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دهند.

در انتخاب ارتفاع پرده، دقت داشته باشید ارتفاع پرده را متناسب با ارتفاع چوب پرده تا زمین در نظر بگیرید، پرده کوتاه، فضا را کوچک نشان می‌دهد.

  1. کفپوش‌های چوبی

در انتخاب کفپوش‌ها، هرگز به سراغ رنگ‌های تیره نروید، زیرا رنگ‌های تیره فضای خانه را از حالت شیک و صمیمی خارج می‌کند.

در زمان انتخاب کفپوش، بهتر است از کفپوش‌های چوبی استفاده کنید، زیرا علاوه بر زیبایی به راحتی با انواع دکوراسیون نیز هماهنگ می‌شود.

 

  1. میزهای شیشه‌ای

برای دیزاین خانه مدرن، حتما از میزهای شیشه‌ای استفاده کنید، زیرا حس خاص و لاکچری بودن را به خانه تزریق می‌کند.

  1. نورهای مخفی

استفاده از نورهای مخفی در سقف یا زیر کابینت‌ها می‌تواند به فضای خانه جلوه‌ای مدرن و شیک ببخشد.

 

  1. میزهای چند منظوره

برای دیزاین خانه‌های کوچک، حتما از وسایل دکوراسیون چند منظوره استفاده کنید تا خانه شما فضای کافی داشته باشد. به عنوان مثال می‌توانید از میزناهارخوری‌های چند منظوره استفاده کنید، تا هم میز ناهارخوری و هم میز کار را در یک قالب داشته باشید.

  1. استفاده از تکنولوژی

استفاده از وسایل الکترونیکی مدرن و کارآمد مانند تلویزیون‌های باریک، سیستم‌های صوتی هوشمند و دستگاه‌های خانگی متصل به اینترنت، خانه را شیک‌تر و به‌روزتر نشان می‌دهد.

  1. سرویس خواب ساده

استفاده از سرویس خواب ساده، زیبایی اتاق خواب را بیشتر می‌کند و حس صمیمیت و شیک بودن را به فضا تزریق می‌کند. همچنین اگر اتاق خواب کوچکی دارید هرگز به سراغ سرویس خواب سلطنتی نروید.

 

  1. ایجاد نقاط کانونی

ایجاد نقاط کانونی با استفاده از تابلوها، آینه‌ها و چراغ‌ها می‌تواند جذابیت بصری فضا را افزایش دهد. مثلاً یک تابلوی بزرگ در اتاق نشیمن می‌تواند نقطه کانونی زیبایی ایجاد کند.

  1. کاغذ دیواری

برای اینکه تنوع در خانه شما جریان داشته باشد، می‌توانید از یک دیوار برای خلق خلاقیت استفاده کنید، یک دیوار خانه را انتخاب کنید و آن را با طرح شیک و مورد نظر کاغذ دیواری کنید. این تفاوت در خانه شما باعث افزایش زیبایی می‌شود.

  1. کانتر آشپزخانه را شلوغ نکنید

یکی از مواردی که باعث می‌شود خانه شما کوچک دیده شود، وسایل آشپزخانه است. در زمان دیزاین آشپزخانه بهتر است وسایل غیرضروری را از دسترس خارج کنید و وسایل ضروری را در کانتر آشپزخانه جمع نکنید، زیرا به زیبایی محیط آسیب می‌زند.

  1. دکوری‌های قدیمی را دور بریزید.

اصول چیدمان منزل، توصیه می‌کند که در زمان دیزاین خانه وسایل دکوری بی استفاده یا قدیمی را دور بریزید و نیازی نیست که حتما تمام نقاط خانه را با وسایل دکوری دیزاین کنید.

 

  1. اتصالات روکار را مخفی کنید

اگر سیم کشی یا لوله روکار در خانه شما وجود دارد، بهتر است آن‌ها را با کمک وسایل تزئینی مانند شلف یا تابلو مخفی کنید.

  1. تلویزیون را به دیوار نصب کنید

قرار دادن تلویزیون به دیوار یا روی میز تلویزیون کاملا اتفاقی سلیقه‌ای است، اما اگر تلویزیون را روی دیوار نصب کنید، فضای بسیار زیادی آزاد و محیط خانه دلباز می‌شود.

 

  1. از کمدهای جادار استفاده کنید.

در زمان خرید کمد و یا نصب آن بهتر است به سراغ گزینه‌هایی بروید که فضای زیادی داشته باشد، چون همیشه وسایل زیادی هستند که می‌خواهید آن‌ها را دور از نظر نگهداری کنید.

  1. شلوغ کاری ممنوع!

به صورت کلی در دیزاین خانه، سعی کنید که میانه رو باشید و از شلوغ کاری دوری کنید.

  1. دسترسی راحت به وسایل

وسایلی که دائما مورد استفاده هستند را در دسترس قرار دهید تا هر بار در زمان استفاده اذیت نشوید.

  1. دکوراسیون در سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی را همیشه تمیز نگه دارید، و برای القای حس تمیزی از رنگ‌‌های روشن استفاده کنید.

 

  1. یک نقطه خصوصی درست کنید

برای سپری کردن اوقات فراغت در خانه، مانند کتاب خواندن، فیلم دیدن و … می‌توانید یک محیط خصوصی و زیبا درست کنید.

  1. استفاده از رنگ‌های متضاد

استفاده از رنگ‌های متضاد مانند سیاه و سفید برای ایجاد عمق و جذابیت در فضا می‌تواند به چیدمان شیک و مدرن کمک کند.

  1. سرویس آشپزخانه مینیمال

استفاده از وسایل آشپزخانه کم حجم و کارآمد، مانند یخچال‌های کوچک، مایکروویو‌های چندکاره و اجاق‌های توکار، فضای آشپزخانه را مرتب و شیک نگه می‌دارد.

  1. کمدهای دردار

استفاده از کمدهای دردار برای نگهداری لباس‌ها و وسایل دیگر، باعث می‌شود که اتاق‌ها مرتب‌تر و تمیزتر به نظر برسند.

 

جمع بندی در مورد چیدمان خانه به صورت شیک و ساده

چیدمان خانه به صورت شیک و ساده، رویکردی است که بر ایجاد فضایی آرام، منظم و دلنشین تمرکز دارد. این نوع چیدمان با استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی، نورپردازی مناسب، مبلمان کم حجم و چند منظوره، و تزئینات مینیمال به دست می‌آید. شما مورد سی و یکم را در قسمت کامنت برای ما بنویسید.

سوالات متداول

برای انتخاب بهترین چیدمان، ابتدا ابعاد اتاق را اندازه‌گیری کرده و نقاط مهم مانند درها، پنجره‌ها و مسیرهای رفت و آمد را در نظر بگیرید. سپس مبلمان را به گونه‌ای بچینید که فضای کافی برای حرکت و استفاده از سایر لوازم جانبی فراهم باشد.چه چیدمانی برای اتاق‌های کوچک مناسب است؟

در اتاق‌های کوچک بهتر است از چیدمان‌های باز و نامتقارن استفاده کنید. مبلمان‌های چند منظوره و کوچک‌تر مانند مبل‌های ال‌شکل یا مبل‌های گوشه‌ای نیز به استفاده بهینه از فضا کمک می‌کنند. قرار دادن مبلمان در امتداد دیوارها نیز می‌تواند فضای بازتری ایجاد کند.

نقطه کانونی اتاق می‌تواند یک شومینه، تلویزیون یا پنجره بزرگ باشد. مبلمان را به گونه‌ای بچینید که این نقطه کانونی در مرکز توجه قرار گیرد. برای مثال، در صورت وجود تلویزیون، مبلمان را طوری بچینید که همه به راحتی به صفحه نمایش دسترسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *