بلاگ

راهنمای خرید میز اداری

انتخاب یک میز اداری مناسب و کاربردی تاثیر بسیار زیادی در روند کار و فعالیت شما و دیگر کارکنان دارد، به همین دلیل در زمان خرید میز اداری باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا انتخابی بی‌نقص را وارد محیط کار کنید. کارمندان و کارکنان ساعت زیادی از زمان خود را در طول روز پشت میز‌های اداری هستند، به همین دلیل باید میزی داشته باشند که برای آن‌ها راحت باشد و همچنین به راحتی بتوانید نیازهای آن‌ها را برطرف کند. در ادامه ویژگی‌های مهم در زمان خرید میز اداری را نام می‌بریم.

انواع میز اداری

قبل از خرید میز اداری باید بدانید که دنبال چه سبک از میزی هستند و متناسب با نیاز خود اقدام به خرید کنید، انواع میز اداری را در ادامه نام می‌بریم:

میز مدیریت

این سبک از میزها، طول و عرض زیادی دارند و طراحی آن‌ها نیز بسیار شیک است، زیرا برای اتاق مدیر طراحی شده است. همچنین این نوع از میزها، کشوهای بسیار زیادی دارد و با توجه به فضاهای ذخیره سازی خود به راحتی می‌توان اقلام متفاوتی را در آن جای داد.

میز کار ساده

این نوع میز معمولاً یک سطح صاف و ساده است که مناسب برای کارهای روزمره در دفتر است. مناسب برای کسانی که کارهای ساده‌ای مانند تایپ کردن، نوشتن و مطالعه انجام می‌دهند. در زمان خرید میز ساده نیز، حتما دقت داشته باشید که این نوع میزها کشو یا قفسه داشته باشند، در غیر این صورت شما مجبورید یک قفسه جدا برای کنار میز خریداری کنید.

میز کامپیوتر

اگر به صورت مداوم از کامپیوتر در کار روزانه خود استفاده می‌کنید، باید به سراغ میزهای مخصوص کامپیوتر بروید، زیرا این سبک از میزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مانیتور، کیبورد و … جای خاصی دارند.

میز کنفرانس

برای تشکیل جلسات گروهی، باید یک اتاق و یک میز کنفرانس تعبیه کنید، تا کل اجزا تیم بتوانند دور هم جمع شوند.

این سبک از میزها اصولا بسیار بزرگ هستند و ظاهر، مستطیلی یا دایره‌ای شکل دارند که تمام افراد گروه بتوانند دور آن جمع شوند.

میز ایستاده

این سبک از میزها برای کسانی مناسب است که می‌خواهند در حالت ایستاده کار کنند یا می‌خواهند بین نشستن و ایستادن تغییر حالت دهند. میزهای ایستاده به افزایش بهره‌وری و کاهش مشکلات ناشی از نشستن طولانی‌مدت کمک می‌کنند.

 اندازه و ابعاد میز

در زمان انتخاب میز، باید ابعاد و اندازه میز را در نظر داشته باشید تا متناسب با ابعاد فضای مورد نظر میز اداری را خریداری کنید.

اگر فضای موجود، متراژ کمی دارد، هرگز به سراغ میز با ابعاد زیاد نروید، زیرا محیط را کوچک نشان می‌دهد.

ارتفاع میز

ارتفاع میز تاثیر بسیار زیادی در بهره‌برداری و روند کار دارد، اگر ارتفاع میز مناسب نباشد، در زمان کارکردن، کارمندان به سرعت خسته می‌شوند و حتی ممکن است بسیاری از بیماری‌ها مانند، درد در گردن، کمر و … به سراغ آن‌ها آید.

جنس و مواد ساخت میز

اینکه میز اداری از چه موادی ساخته شده باشد، تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری و دوام آن دارد، به همین دلیل در ادامه متریالی که میزهای اداری با آن در بازارهای فروش وجود دارند را نام می‌بریم با توجه به سلیقه و بودجه مورد نظر می‌توانید انتخاب کنید.

چوب

میزهای چوبی به دلیل زیبایی طبیعی و دوام بالا طرفداران زیادی دارند. چوب‌های سخت مانند بلوط و گردو به دوام و استحکام میز کمک می‌کنند، در حالی که چوب‌های نرم‌تر مانند کاج ارزان‌تر هستند اما ممکن است زودتر خراشیده شوند.

فلز

میزهایی که از فلز ساخته شده اند، اصولا سبک‌تر و بسیار مقاوم‌تر هستند و همچنین در برابر خراش و ضربه به سرعت آسیب نمی‌بینند.

شیشه

میزهای شیشه‌ای ظاهری شیک و مدرن دارند و برای دفاتر لوکس یا فضاهای کوچک که نیاز به ایجاد حس باز بودن دارند مناسب‌اند. اما نگهداری از میزهای شیشه‌ای به دلیل لکه‌پذیری و شکنندگی نیاز به دقت بیشتری دارد.

پلاستیک و لمینت

این نوع از میزها بسیار سبک و ارزان هستند و همچنین در برابر ضربه و لکه بسیار مقاومت بالایی دارند. اگر محیط کار شما بسیار پرتردد است، می‌توانید به سراغ این سبک از میزها بروید.

سبک و ظاهر میز

در زمان انتخاب میز باید به سبک و دیزاین محیط کار دقت کافی داشته باشد تا میزهای اداری را متناسب با سبک محیط انتخاب کنید.

  • میزهای مدرن معمولاً ساده و مینیمال هستند و از مواد مانند شیشه، فلز و چوب استفاده می‌کنند. این سبک برای دفاتر با دکوراسیون معاصر مناسب است.
  • میزهای کلاسیک با طراحی‌های سنتی و از چوب‌های سنگین ساخته می‌شوند. این سبک برای دفاتر مدیریتی یا فضاهایی با دکوراسیون رسمی مناسب است.
  • این سبک از مواد خام مانند فلز و چوب استفاده می‌کند و برای دفاتر خلاقانه یا فضاهای کار اشتراکی محبوب است.

طراحی مناسب میز اداری

باید به سراغ میزهایی بروید که طراحی مناسبی دارند، در واقع به صورت استاندارد طراحی شده‌اند تا به بدن شما آسیب نزنند. 

فضای ذخیره‌سازی

کارمندان زمان زیادی از طول روز خود را در محیط کار هستند، به همین دلیل وسایل زیادی را همراه خود به محیط کار می‌برند، بنابراین باید در زمان خرید میز اداری، فضای ذخیره سازی مناسب را در نظر داشته باشید، تا کارمندان شما به راحتی وسایل مورد نیاز خود را در آن جای دهند.

قیمت میز اداری

تفاوت قیمت در میزهای اداری بسیار زیادی است، زیرا سبک، کاربرد، مدل و … تاثیر بسیار زیادی در قیمت میز اداری دارد، به همین دلیل در زمان خرید میز اداری بهتر است، بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید و متناسب با بودجه اقدام به خرید کنید.

نتیجه‌گیری در مورد راهنمای خرید میز اداری

خرید میز اداری مناسب نیازمند بررسی دقیق چندین عامل از جمله نوع میز، اندازه، جنس، طراحی ارگونومیک و بودجه است. با توجه به نوع کار، فضای موجود و ترجیحات شخصی، می‌توانید میزی را انتخاب کنید که هم از لحاظ کارایی و هم از لحاظ راحتی، بهترین گزینه برای شما باشد. در نهایت، یک میز اداری مناسب می‌تواند به افزایش بهره‌وری، کاهش فشارهای جسمی و ایجاد محیط کاری دلپذیرتر کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *