بلاگ

ایده‌های طراحی و دکوراسیون میز ناهار خوری

طراحی و دکوراسیون میز ناهارخوری، می‌تواند زیبایی بسیار زیادی را به فضای ناهارخوری هدیه دهد. میز ناهار خوری، یکی از مهم‌ترین قسمت هر خانه است، زیرا حداقل روزی یک مرتبه تمام اعضای خانواده دور میز جمع می‌شوند و صمیمیت و آرامش را به هم رد و بدل می‌کنند. به همین دلیل میزناهارخوری باید دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد داشته باشد. در این مقاله در خصوص انواع ایده طراحی و دکوراسیون میز ناهار خوری اطلاعاتی را درج کردیم با ما همراه باشید.

همچنین شما می توانید انواع سرویس ناهارخوری کم جا چوب را در سایت مشاهده کنید.

13 ایده برای تزیین میز ناهار خوری – روی میز ناهار خوری چی بزارم؟

  1. استفاده از رومیزی شیک

رومیزی‌هایی زیبا و متفاوتی در بازارهای فروش وجود دارند که می‌توانند زیبایی میزناهارخوری را چند برابر بیشتر کنند؛ به همین دلیل حتما از مدل‌های مختلف رومیزی دیدن کنید.

  1. گلدان‌های طبیعی

یکی دیگر از روش های اکسسوری میز ناهار خوری، قرار دادن گلدان و گل‌های تازه است که حس تازگی فراوانی را به محیط هدیه می‌دهد. 

  1. زیر بشقابی‌های زیبا

زمانی که مهمان‌های زیادی در راه دارید، می‌توانید قبل از ورود مهمان‌ها، میزناهارخوری را دیزاین کنید، یکی از وسایل تزیینی، زیر بشقابی است. در بازارهای فروش، زیر بشقابی‌های متفاوتی وجود دارد که می‌تواند زیبایی بسیار زیادی به میز شما هدیه دهد.

  1. استفاده از تابلوهای هنری

نصب تابلو یا نقاشی به دیوار اطراف میز ناهارخوری، می‌تواند فضا را از یکنواختی خارج کند.

  1. نورپردازی مخفی

در اطراف میز می‌توانید از نورهای مخفی استفاده کنید.

  1. ظروف و لوازم سرویس دهی میز ناهارخوری

استفاده از ظروف زیبا و شیک، می‌تواند زیبایی را در قالب دیگری به نمایش بگذارد. در زمان چیدن میز ناهار خوری، حتما از یک سرویس شبیه به هم برای دیزاین استفاده کنید، تا دوگانگی در میز شما به وجود نیاید.

 

  1. آینه در نزدیکی میز

در زمان دیزاین میز ناهارخوری، قدرت آیینه ها را دست کم نگیرید. وجود آینه به بزرگ‌شدن فضا کمک می‌کند و باعث می‌شود محیط روشن‌تر شود.

  1. استفاده از رنگ‌های هماهنگ

در زمان دیزاین میز ناهارخوری، اجزای روی میز و دیگر اجزا تلاش کنید که از رنگ‌های متناسب با یکدیگر استفاده کنید.

  1. فرش زیر میز

در زمان خرید فرش زیر میز، تلاش کنید از رنگ و طرحی استفاده کنید که با محیط سازگار باشد.

  1. صندلی‌های متفاوت

اگر می‌خواهید، یک محیط خلاقانه در خانه داشته باشید، می‌توانید صندلی‌های میز ناهارخوری را متفاوت با هم تهیه کنید و یا حتی از صندلی‌های نیمکتی استفاده کنید، تا فضا از حالت یکنواختی خارج شود.

 

  1. اکسسوری میز ناهار خوری

استفاده از اکسسوری هایی که به میزناهارخوری و محیط اطراف شباهت دارند، می‌تواند محیطی شیک به شما هدیه دهد.

  1. چیدمان فصلی

عناصر تزئینی که با فصل فعلی هماهنگ باشند، مثلاً برگ‌های پاییزی یا گل‌های بهاری.

  1. رانر میز ناهارخوری

استفاده از رانر برای میز ناهارخوری، به زیبا شدن میز کمک زیادی می‌کند.

 

روی میز ناهار خوری چی نزاریم؟

در حالی که تزئین میز ناهارخوری می‌تواند فضایی دلپذیر و زیبا ایجاد کند، برخی اقلام و اجسام ممکن است باعث ایجاد بی‌نظمی یا ناهماهنگی شوند.

  • لوازم تزئینی بزرگ، باعث می‌شود فضای زیادی از میز اشغال شود.
  • وسایلی مانند قابلمه، تابه و سایر لوازم آشپزی که به صورت مستقیم برای سرو غذا استفاده نمی‌شوند.
  • سطل زباله کوچک؛ شاید این وسیله کاربردی باشد، اما به زیبایی محیط آسیب می‌زند.
  • گل‌های خشک ممکن است گرد و غبار بگیرند و ظاهری کهنه به میز بدهند.
  • محصولاتی مانند دستمال مرطوب، ضدعفونی‌کننده‌ها و سایر لوازم بهداشتی بهتر است روی میز ناهارخوری قرار نگیرند.
  • کتاب‌های بزرگ و سنگین که فضای زیادی را اشغال می‌کنند.
  • و ….

چه نوع گیاهانی برای تزئین میز ناهارخوری مناسب هستند؟

گیاهان کوچک و متوسط که ارتفاع زیادی ندارند و فضای زیادی اشغال نمی‌کنند برای میز ناهارخوری مناسب هستند. گیاهانی مثل سانسوریا، آلوئه ورا، کاکتوس‌های کوچک، و گل‌های تازه مثل رز یا لیلیوم می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند. همچنین، استفاده از گلدان‌های شیک و متناسب با دکوراسیون فضا می‌تواند به زیبایی بیشتر کمک کند.

چه نوع لوستری برای میز ناهارخوری مناسب است؟

استفاده از لوستر کاملا به سبک و دکوراسیون خانه، بستگی دارد اما بهتر است به سراغ لوسترهای شلوغ نروید، زیرا فضا را از زیبایی و سادگی خارج می‌کند.

 

جمع بندی ایده‌های طراحی و دکوراسیون میز ناهار خوری

در این قسمت نکات کلیدی . راهکارهای متنوعی برای دیزاین میز ناهارخوری را منتشر کردیم، با مطالعه این نکات می‌توانید میزناهارخوری شیک و جذابی را در خانه داشته باشید. آیا شما برای دیزاین میز ناهارخوری روشی می‌شناسید؟ برای ما بنویسید.

 

همچنین شما می توانید در این مقاله ترند ترین میز های ناهارخوری را مشاهده کنید.

سوالات متداول

برای فضاهای کوچک، میزهای گرد یا تاشو مناسب‌تر هستند. این نوع میزها فضای کمتری اشغال می‌کنند و امکان ایجاد چیدمان‌های انعطاف‌پذیرتر را فراهم می‌کنند. همچنین میزهایی با پایه‌های نازک‌تر یا شفافیت بالا (مانند میزهای شیشه‌ای) می‌توانند فضای کوچک را بازتر و بزرگ‌تر نشان دهند.

استفاده از رومیزی، گلدان، شمع‌ها و سرویس‌های غذاخوری شیک می‌تواند به جذابیت و هارمونی میز ناهارخوری بیفزاید. این اکسسوری‌ها باید با سبک و رنگ میز ناهارخوری و دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشند.

چیدمان میز ناهارخوری می‌تواند تأثیر زیادی بر هارمونی و جریان حرکت در فضای داخلی داشته باشد. چیدمانی که با ابعاد و شکل اتاق هماهنگ باشد، فضای راحت و دلپذیری ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، میزهای مستطیلی در فضاهای بزرگ‌تر نظم و ساختار بیشتری ایجاد می‌کنند، در حالی که میزهای گرد به نرم‌تر شدن خطوط فضا کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *