بلاگ

راهنمای جامع خرید میز جلو مبلی

خرید میز جلو مبلی یکی از مراحل مهم در تکمیل دکوراسیون داخلی خانه است. این میزها علاوه بر نقش کاربردی که دارند، می‌توانند به عنوان عنصری تزئینی نیز عمل کنند و زیبایی فضای نشیمن شما را دوچندان کنند. در این مقاله به نکات کلیدی که باید هنگام خرید میز جلو مبلی مد نظر داشته باشید، می‌پردازیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای خانه خود انتخاب کنید.

 ابعاد و اندازه میز جلو مبلی

مهم‌ترین نکته که باید در مورد خرید میز جلومبلی در نظر داشته باشید، ابعاد و اندازه میز است. ابتدا باید فضای خالی میان مبل‌های خود را اندازه بزنید و سپس فضای کلی اتاق را در نظر بگیرید و متناسب با این دو مورد جلو مبلی مورد نظر خود را خریداری کنید.

اما به صورت کلی بهتر است طول میز جلو مبلی حدود دو سوم طول کاناپه باشد، این نسبت تعادل خوبی را برای زیبا نشان دادن محیط برقرار می‌کند.

بهتر است ارتفاع میز جلومبلی و همچنین ارتفاع میز با نشیمنگاه را نیز در نظر داشته باشید تا در زمان استفاده احساس راحتی کنید.

انواع میز جلو مبلی

میز جلو مبلی در انواع بسیار زیادی در بازارهای فروش وجود دارد، به همین دلیل برای انتخاب میز جلومبلی مورد نظر خود ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید.

میز جلو مبلی مستطیل

این نوع از میزها جزء میزهای کلاسیک و رایج است، اما برای اینکه بتوانید این نوع از میز را انتخاب کنید، باید فضای بزرگی داشته باشید و همچنین، باید کاناپه شما کشیده باشد تا زیبایی میز جلو مبلی مستطیلی در آن جا شود.

میز جلو مبلی مربع

این نوع از میز برای فضایی که تقارن دارند، انتخاب بسیار مناسبی است، زیرا به خوبی در فضا جای میگیرد و می‌تواند بسیار برای محیط کاربردی باشد.

میزهای دایره‌ای و بیضی

این نوع میزها بیشتر برای فضاهای کوچک و یا اتاق‌هایی با سبک طراحی غیر رسمی مناسب هستند. علاوه بر این، میزهای دایره‌ای و بیضی به دلیل نداشتن گوشه‌های تیز برای خانه‌هایی که کودکان خردسال دارند، انتخاب‌های ایمن‌تری به شمار می‌روند.

البته بهتر است در نظر داشته باشید که این سه مورد، از پرتکرارترین، میزهای  جلو مبلی است، در بازارهای فروش می‌توانید سبک‌های متفاوتی از میز‌های جلومبلی را مشاهده کنید که در انتخاب آن باید فضای مورد نظر و سبک دیزاین خانه خود را در نظر داشته باشید.

متریال و جنس میز جلو مبلی

انتخاب متریال و جنس میز جلو مبلی، کاملا به سلیقه و سبک خانه شما بستگی دارد؛ به همین دلیل قبل از انتخاب حتما به دیگر اجزا دکوراسیون خانه دقت کافی داشته باشید.

چوب

یکی از پرتکرارترین و همچنین محبوب‌ترین متریال برای ساخت میز جلو مبلی، چوب است. در نظر داشته باشید میزهایی که از چوب ساخته شده‌اند مقاومت بسیار بالایی دارند و می‌توانند سال‌های سال برای شما ماندگار باشند.

انواع چوب به کار رفته در ساخت میز جلو مبلی 

  • بلوط
  • کاج
  • توسکا
  • گردو
  • و …

مرمر و سنگ

اگر به دنبال یک میز جلو مبلی لوکس و شیک هستید، میزهای سنگی و مرمری می‌توانند انتخابی مناسب باشند. این نوع میزها سنگین هستند و به دلیل دوام بالای سنگ، برای فضاهایی که نیاز به مقاومت بیشتری دارند مناسب‌اند. این متریال‌ها معمولاً در دکوراسیون‌های کلاسیک و مجلل به کار می‌روند.

شیشه

اگر سبک خانه شما، مدرن و مینیمال است، می‌توانید برای زیبا شدن محیط از جلو مبلی‌های شیشه‌ای استفاده کنید.

میز شیشه‌ای به علت شفافیت و سبک بودن تغییر زیاد و زیبایی را در محیط به وجود می‌آورد. اما در زمان خرید این جنس از میز بهتر است، مقوله نگهداری و تمیز کردن را در نظر داشته باشید تا در آینده پشیمان نشوید.

فلز

این سبک از میزها اصولا از استیل ضد زنگ، آهن یا آلومینیوم ساخته می‌شوند، همچنین در ساخت این سبک از میز از دیگر متریال‌ها مانند، شیشه و چوب نیز استفاده می‌شود.

 سبک دکوراسیون

انتخاب میز جلو مبلی، کاملا به سبک دکوراسیون خانه بستگی دارد، زیرا باید با فضای شما هماهنگ شود.

فراموش نکنید برای اینکه بتوانید، یک فضای متناسب داشته باشید و همچنین اجزا محیط با یکدیگر سازگار باشد، باید تمامی وسایل خانه را متناسب با سبک مورد نظر خود خریداری کنید.

کاربری میز جلو مبلی

در زمان خرید میز جلو مبلی می‌توانید کاربری این میز را در نظر داشته باشید، به عنوان مثال می‌توانید به سراغ میزهایی بروید که چند قابلیت را به همراه دارند، مانند:

  • فضای ذخیره‌سازی، مانند: کشو، قفسه و حتی کشو مخفی که به راحتی برخی اقلام را در آن جای دهید.
  • میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • میزهای پاف شکل که حتی می‌توان به عنوان یک نشیمنگاه از آن استفاده کرد.
  • میزهای چرخدار که به راحتی در زمان پذیرایی و یا تغییر دکوراسیون بتوانید آن را جا به جا کنید.

بودجه و قیمت مورد نظر 

در انتها نیز باید، بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید، تا با توجه به بودجه مشخص شده، گزینه‌ها را مشاهده کنید.

نتیجه گیری در مورد راهنمای جامع خرید میز جلو مبلی

میز جلو مبلی نه تنها یک وسیله کاربردی در فضای نشیمن شما است، بلکه می‌تواند به عنوان یک عنصر کلیدی در دکوراسیون خانه شما نیز ایفای نقش کند. با توجه به نکاتی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم، می‌توانید میزی انتخاب کنید که نه تنها با سبک و سلیقه شما هماهنگ باشد، بلکه نیازهای کاربری شما را نیز برآورده کند. اندازه، شکل، متریال، سبک و کاربری میز همگی عواملی هستند که باید در خرید آن مد نظر قرار دهید. شما در زمان خرید میز جلو مبلی چه ویژگی‌هایی را در نظر داشتید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *