بلاگ

راهنمای جامع خرید مبل

مبلمان، تاثیر بسیار زیادی در ظاهر داخلی خانه دارد، به همین دلیل در زمان خرید مبل باید  موارد بسیار زیادی را در نظر بگیرید. در زمان خرید مبلمان، نکات و فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید این موارد را در نظر داشته باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. به همین دلیل اگر قصد خرید مبل دارید، بهتر است قبل از اینکه وارد فروشگاه‌ها شوید این مطالب را به خوبی مطالعه کنید. 

 اندازه‌گیری دقیق فضا

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید مبل راحتی، کلاسیک و … اندازه گیری فضا است. اینکه فضای مورد نظر شما چه متراژی دارد بسیار در انتخاب مبل تاثیر گذار است. اگر متراژ خانه شما کم است، هرگز به سراغ مبل‌هایی که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، نروید و بهتر است مبل‌های تعداد پایین انتخاب کنید.

همچنین بهتر است راهرو، درب و فضای اتاق را به خوبی اندازه گیری کنید تا در زمان حمل و نقل مبل، دچار دردسر نشوید.

 تعیین سبک مبل

انتخاب سبک مبل، باید متناسب با فضای داخلی خانه شما باشد. به عنوان مثال اگر شما طرفدار دیزاین کلاسیک هستید و باقی اجزای خانه شما کلاسیک است، هرگز به سراغ مبل‌های مدرن نروید؛ زیرا تناقض بسیار زیادی در فضای داخلی خانه به وجود می‌آورد.

انتخاب یک سبک مبل درست، به هماهنگی و زیبایی خانه شما کمک بسیار زیادی می‌کند. 

انتخاب رنگ مبل

راهنمای خرید مبل کلاسیک، مدرن و … تاکید بسیار زیادی در انتخاب رنگ دارد. باید متناسب با دیگر اجزا خانه مانند: فرش، پرده، کنسول و … رنگ مبلمان را انتخاب کنید.

برای اینکه فضای خانه زیبا دیده شود، حتما از رنگ‌های مکمل یا رنگ‌های شبیه به هم استفاده کنید.

 استحکام مبل

اگر می‌خواهید مبل شما، سال‌های سال ماندگار باشد، باید از جایی خرید کنید که کیفیت ساخت بالایی داشته باشد و از چوب‌های مرغوب مانند: گردو، بلوط و … استفاده کند.

ساختار مبل باید به صورتی طراحی شده باشد که به راحتی بتواند، وزن بالا را تحمل کند و استفاده مستمر به آن آسیب نزند.

جنس و کیفیت روکش مبل

جنس روکش مبل یکی از عوامل مهم در طول عمر و زیبایی آن است. پارچه‌های نخی یا کتانی مناسب برای مناطق گرم و خشک هستند، در حالی که پارچه‌های مخمل و چرم مناسب برای فضاهای سردتر یا لوکس‌تر می‌باشند.

کیفیت روکش نیز باید مقاوم و با دوام باشد تا در مقابل سایش و لکه‌ها مقاومت کند. اگر فرزند یا حیوان خانگی دارید، بهتر است از پارچه‌هایی با قابلیت شستشو و مقاوم در برابر خراش استفاده کنید.

توجه به تعداد نشیمنگاه‌ها

با توجه به تعداد اجزا خانواده می‌توانید، تعداد مبل‌ را انتخاب کنید، البته در این مورد باید متراژ خانه خود را نیز در نظر داشته باشید. 

اگر تعداد اجزا خانواده شما زیاد است، می‌توانید از مبل‌های 9 یا 12 نفره و حتی مبل ال استفاده کنید.

قابلیت شستشو 

اطلاعات فروش مبل را به خوبی بررسی کنید، تا از نحوه نگهداری آن مطلع شوید. بهتر است به سراغ مبل‌هایی بروید که پارچه آن‌ها به راحتی تمیز می‌شوند. اگر پارچه مبل شما قابل شستشو نباشد تمیز کردن مبل برای شما تبدیل به یک معضل بزرگ می‌شود.

مبل‌های چند منظوره

اگر به دنبال قابلیت‌های بیشتر در مبل هستید، می‌توانید به سراغ مبل‌های چند منظوره بروید، مانند:

  • مبل تختخواب شو
  • مبل کم جا
  • مبل‌های دارای ماساژور
  • مبل هوشمند 
  • و …

آزمایش راحتی قبل از خرید

قبل از خرید مبل، حتما روی آن بنشینید و چند مرتبه از زوایای مختلف مبل را بررسی کنید، تا از راحتی نشیمنگاه آن مطمئن شوید.

هر مبل برای افراد مختلف احساس متفاوتی دارد، بنابراین انتخاب مبل با توجه به نیازهای شخصی و میزان راحتی خود بسیار مهم است. این آزمایش کمک می‌کند تا از انتخاب خود مطمئن باشید.

وزن مبل را در نظر داشته باشید!

اگر به دنبال یک مبل راحتی هستید و یا در خانه استیجاری زندگی می‌کنید، بهتر است به سراغ مبل‌هایی بروید که وزن زیادی ندارند، زیرا این سری از مبل‌ها در زمان جابجایی مشکل ساز نمی‌شوند.

ارتفاع مبل

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید مبل مدرن، سنتی و … توجه به ارتفاع مبلمان است. باید به سراغ مبل‌هایی بروید که ارتفاع استاندارد و مناسب داشته باشند. در غیر این صورت نشستن و برخاستن برای شما تبدیل به امری دشوار می‌شود.

بررسی گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی یکی از عوامل مهم در خرید مبل است که باید به آن توجه کنید. گارانتی به شما اطمینان می‌دهد که در صورت بروز مشکلات ساختاری یا کیفی، بتوانید مبل خود را تعمیر یا تعویض کنید.

خدمات پس از فروش نیز باید شامل حمل و نقل، نصب و در برخی موارد حتی تعمیرات جزئی باشد. این موارد می‌توانند به ارزش خرید مبل اضافه کنند و خیال شما را راحت‌تر کنند.

بودجه مورد نظر شما چه مقدار است؟

بودجه، عامل تعیین کننده در انتخاب مبلمان است، به همین دلیل قبل از هر اقدامی بودجه مورد نظر خود را در نظر داشته باشید. اگر از میزان بودجه مورد نظر خود مطمئن شوید به راحتی می‌توانید بسیاری از گزینه‌ها را حذف کنید و خریدی آسان را برای خود رقم بزنید.

 انتخاب برند معتبر

برندهای معتبر معمولاً محصولات باکیفیت‌تری ارائه می‌دهند و از مواد با دوام و استانداردهای تولید بالاتر استفاده می‌کنند. این برندها معمولاً خدمات پس از فروش بهتری نیز دارند.

تحقیق در مورد برندهای مختلف و مطالعه نظرات مشتریان قبلی می‌تواند به شما کمک کند تا خرید بهتری داشته باشید. انتخاب برند معتبر می‌تواند طول عمر و کارایی مبل را تضمین کند.

برند کم جا چوب، سال‌های سال است که توانسته نظر مثبت بسیاری از مشتریان خود را جلب کنید و با انتخاب برند کم جا می‌توانید بهترین‌ها را به خانه ببرید.

جمع بندی در خصوص راهنمای جامع خرید مبل

در این مقاله در خصوص راهنمای جامع خرید مبل، اطلاعاتی را منتشر کردیم تا با تکیه بر این موارد بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشد. پس قبل از خرید مبل باید فاکتورهایی مانند: جنس، سبک، تعداد و … را در نظر بگیرید. شما در زمان خرید مبل با چه چالش‌هایی رو به رو شدید؟ برای ما از تجربه خود بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *