بلاگ

راهنمای جامع خرید میز آرایش

یکی از مهم‌ترین اجزا اتاق خواب برای خانم‌ها میز آرایش است، و در واقع نبود چنین میزی در اتاق خواب، مانند نبود گاز در آشپزخانه است. به دلیل اهمیت بیش از اندازه میز آرایش در زمان خرید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید، تا انتخاب خاص و استثنایی داشته باشید. انتخاب درست میز آرایش می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون و دیزاین اتاق خواب داشته باشد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با نکات مهم در خصوص خرید میز آرایش آشنا شوید.

ویژگی‌های میز آرایش

میز آرایش باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتواند نیازهای روزمره شما را برآورده کند.

ابعاد میز آرایش

در زمان خرید میز آرایش ابتدا باید محل قرار گیری میز را مشخص کنید، تا متناسب با ابعاد محل مشخص شده، خرید کنید، در غیر این صورت ممکن است میز نامناسب برای اتاق خود خریداری کنید.

اگر متراژ اتاق شما کوچک است، هرگز به سراغ میزهایی با ابعاد بزرگ نروید، زیرا فضای زیادی را اشغال می‌کند و محیط اتاق را کوچک نشان می‌دهد.

فضای ذخیره‌سازی

فضای ذخیره سازی زیاد در زمان خرید میز آرایش، بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل در هنگام خرید میز آرایش، به سراغ میز هایی بروید که فضای زیای دارند تا به راحتی بتوانید وسایل خود را درون میز جای دهید. اگر میز شما کشو، قفسه و … نداشته باشد، همیشه شاهد میز شلوغی خواهید بود، زیرا مجبور خواهید شد که تمامی ملزومات را روی میز نگهداری کنید.

آینه

یکی از حیاتی ترین ویژگی‌های میز آرایشی، آیینه است. در زمان انتخاب آینه میز آرایشی شما چند انتخاب دارید، می‌توانید به سراغ آیینه‌های ثابت و یا متغیر بروید که این انتخاب با توجه به سلیقه شخصی شما می‌تواند تغییر کند.

در انتخاب آینه دقت بسیار زیادی به خرج دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید، به این نکته نیز دقت داشته باشید که اکنون در بازارهای فروش، آینه‌های چند تکه وجود دارد که با خرید این سبک از آینه‌ها می‌توانید از جهات مختلفی خود را مشاهده کنید.

جنس میز آرایش

میزهای آرایش را از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل در زمان خرید با توجه به بودجه مورد نظر خود می‌توانید جنس میز آرایش را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید میز آرایش سال‌های طولانی برای شما ماندگاری داشته باشد و در زمان جابه جایی با کوچک‌ترین ضربه‌ای آسیب نبیند، بهتر است به سراغ میز آرایش با کیفیت مرغوب بروید.

سبک و مدل طراحی

یکی از موارد مهم که باید در زمان خرید میز آرایش در نظر داشته باشید، سبک و دیزاین خانه یا اتاق خواب شما است. اگر تخت و سرویس خواب شما، کلاسیک و سنتی است؛ بهتر است به سراغ میز آرایش کلاسیک بروید تا هارمونی زیبایی در اتاق شکل بگیرد.

انواع میز آرایش

با توجه به متراژ اتاق، سبک و دیزاین خانه، بودجه مورد نظر و … می‌توانید میز آرایش مورد نیاز خود را خریداری کنید، در ادامه برخی از انواع میز آرایش را نام می‌بریم:

میز آرایش مدرن

طراحی این نوع میزها ساده‌تر و با خطوط مینیمال است. میزهای مدرن معمولاً از MDF یا فلز ساخته می‌شوند و دارای فضای ذخیره‌سازی کم و یا متوسط هستند. این میزها مناسب اتاق‌هایی با دکوراسیون مدرن و مینیمال می‌باشند.

میز آرایش کلاسیک

این سبک از میز آرایش برای افرادی که سلیقه کلاسیک دارند طراحی شده است، به صورت کلی میز آرایش کلاسیک از چوب‌های گران قیمت و با کیفیت ساخته شده‌اند و عمر طولانی دارند.

میز آرایش کم جا

از این سبک از میز آرایش می‌توانید برای اتاق‌های کوچک که جای زیادی ندارند می‌توانید استفاده کنید. میز آرایش کم جا، از دیگر میزها سایز کوچک‌تری دارد و همچنین تعداد قفسه و کشو در آن بسیار کم است.

میز آرایش دیواری

این مدل از میز آرایش با نصب به دیوار فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و همچنین زیبایی بسیار زیادی را به محیط نیز هدیه می‌دهد، به همین دلیل اگر به دنبال طرح خاصی هستید، هرگز این سبک از میز آرایشی را فراموش نکنید.

میز آرایش با صندلی توکار

این نوع میزها دارای صندلی‌های توکار هستند که به راحتی در زیر میز قرار می‌گیرند و در صورت عدم استفاده دیده نمی‌شوند. این ویژگی مخصوصاً برای اتاق‌هایی که فضای محدودی دارند، بسیار مناسب است.

نکات مهم در خرید میز آرایش

  • اولین و مهم‌ترین نکته در زمان خرید میز آرایشی هارمونی میز با فضای اتاق است.
  • اگر شما در خانه استیجاری زندگی می‌کنید، دقت داشته باشید که به سراغ میزی بروید که به راحتی قابل جابجایی باشد.
  • جنس میز آرایش در مدت زمان ماندگاری آن بسیار تاثیرگذار است، به سراغ جنسی بروید که سال‌های سال برای شما ماندگار باشد.
  • میزهایی که فضای ذخیره سازی دارند بسیار انتخاب مناسبی برای خانه‌های کوچک است، زیرا درون میز به راحتی می‌توانید وسایل اضافی را جای دهید.
  • یکی از مواردی که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده، نورپردازی است، به همین دلیل با خرید میز آرایش LED دار می‌‌توانید نور کافی را تهیه کنید.
  • برای سالم نگه‌داشتن میز آرایش به صورت مداوم میز آرایش را تمیز و گردگیری کنید تا دچار خراش و لک نشود.

جمع بندی در مورد راهنمای جامع خرید میز آرایش

خرید میز آرایش یکی از آن وسایل مورد نیاز هر خانه‌ای است، به همین دلیل در زمان خرید چنین اسباب مهمی باید دقت کافی به خرج دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشد. در این مقاله تمامی نکات مهم که در زمان خرید میز آرایش باید در نظر داشته باشید را نام بردیم با مطالعه این مطلب می‌توانید بهترین انتخاب را کنید. شما در زمان خرید میز آرایش چه نکاتی را در نظر داشتید، از تجربه خود برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *